Lisbon based cruise operator CLASSIC INTERNATIONAL CRUISES has just obtained another PRINCESS for it's fleet of classic passenger cruise ships: the new ship will be renamed PRINCESS DAPHNE, and is expected in Lisbon during December for a refit.
Built in 1955 in the United Kingdom (Swan Hunter) as the cargo passenger liner PORT SYDNEY for Port Line, she was converted into a luxury cruise ship in Greece and started her cruise service under the Greek flag in 1975 as the DAPHNE. She was joined by sister ship DANAE in 1977 but after a few years cruising world wide both ships were taken over by COSTA. In 1996 the DAPHNE became the SWITZERLAND and was later renamed OCEAN ODYSSEY and OCEAN MONARCH.
In the fleet of CIC the PRINCESS DAPHNE will be reunited with her sister PRINCESS DANAE, who joined the CIC fleet in 1996 as has been very successful ever since.
Text and images copyright L.M.Correia. For other posts and images, check our archive at the right column of the main page. Click on the photos to see them enlarged. Thanks for your visit and comments. Luís Miguel Correia
Built in 1955 in the United Kingdom (Swan Hunter) as the cargo passenger liner PORT SYDNEY for Port Line, she was converted into a luxury cruise ship in Greece and started her cruise service under the Greek flag in 1975 as the DAPHNE. She was joined by sister ship DANAE in 1977 but after a few years cruising world wide both ships were taken over by COSTA. In 1996 the DAPHNE became the SWITZERLAND and was later renamed OCEAN ODYSSEY and OCEAN MONARCH.
In the fleet of CIC the PRINCESS DAPHNE will be reunited with her sister PRINCESS DANAE, who joined the CIC fleet in 1996 as has been very successful ever since.
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Excelentes Notícias
ReplyDeleteE ainda digo mais: Excellent news!!
ReplyDeleteÉ bom ver a CIC a investir e a expandir a frota... mas um navio com um casco de 50 anos e o resto dos anos 70 :(
ReplyDeleteA tonelagem mais recente está assim tão cara e tão pouco disponível?
Paulo Mestre
Paulo,
ReplyDeleteSe há alguém que percebe de navios "clássicos" é o responsável pela CIC...
Refira-se que os navios dos anos setenta ou inícios de oitenta que possam existir no mercado estão com preços muito inflacionados, devido à procura, e são navios em mau estado, pois foram feitos para durar 20 anos, que já foram muito ultrapassados, e regra geral foram mal tratados pelos armadores iniciais, que os espremeram e substituiram por navios maiores e mais recentes, sem se preocuparem em gastar dinheiro com os seus "clássicos"...
Já o casco do PORT SYDNEY foi feito para durar uma eternidade...
O casco não duvido, resta saber quanto mais se conseguirá espremer os motores.
ReplyDeleteO material dos anos 70 não prima pela qualidade, e os mais bem mantidos estão devidamente entregues a quem os sabe manter, leia-se a Fred. Olsen e os antigos navios da RVL.
Agora resta saber quanto vai ser preciso gastar para garantir que o OCEAN MONARCH vai estar autorizado a navegar para lá de 2010, caso contrário torna-se num investimento a muito curto prazo.
Encomendar um paquete novo é que parece estar fora de questão.
Paulo Mestre
Viva! Eu escribo para obter un boleto de participación no Sorteo outorgado polo Blogue dos Navios e do Mar!!!
ReplyDeletePaulo,
ReplyDeleteAs máquinas de ambos os navios são originais de 1955. Foram mantidas quando os navios foram reconstruídos em 1975-77: máquina DOXFORD no DANAE, Burmeister & Wain no DAPHNE...
O novo armador sabe muito bem o que faz, joga sempre pelo seguro...
Pódeme vostede anotar para un boleto do SORTEO CM DA AMIZADE GALEGO-PORTUGUESA ?
ReplyDeleteApertas