Tuesday, January 06, 2009

GERMAN LINERS TO THE MED

Before Italy was able to build a passenger liner fleet, the transportation of Italian emigrants to North America was mainly done by German, British and French steamship companies, like the famous Norddeutscher Lloyd Bremen or HAPAG of Hamburg.
On 1 September 1970 both companbies merged their interests to form the present HAPAG-LLOYD...
Texto e imagens /Text and images copyright L.M.Correia. For other posts and images, check our archive at the right column of the main page. Click on the photos to see them enlarged. Thanks for your visit and comments. Luís Miguel Correia

3 comments:

Ana Maria Lopes said...

Gosto muito destes cartazes "naïfs", de cromatismo envelhecido e atraente. Parabéns pela escolha!
Boas marés! Há mais marés que marinheiros!

LUIS MIGUEL CORREIA said...

Por cá as marés ainda vão tendo uma amplitude decente... Já mais para o Mediterrâneo quase se não dá pelo fenómeno. Mas sempre vamos tendo marinheiros. Assim tivessemos também armadores e navios, seriamos todos mais felizes...

LUIS MIGUEL CORREIA said...

Sobre o cartaz, quem acabou com os estrangeiros a levar os italianos todos para os novos mundos foi o Benito Mussolini, que a partir de 1922 procurou desenvolver a Marinha de Comércio e a Indústria Naval, em paralelo, o que conseguiu, de tal forma que actualmente a Itália é o principal construtor mundial de navios de passageiros.