My friend Holger informs that "Today is the big day of the final countdown for the MAXIM GORKI / HAMBURG. Today there is a meeting between the investors and the people of the city Hamburg. I hope they find a positive end of this never ending story. The chance to buy this ship is ending today at 15:00. I hope, we'll bring our lady home."
So let's all wish a positive ending to the efforts now underway in Germany, and in many other countries also, in order to give the German / Russian lady a much deserved reprieve. And I want to visit Hamburg again and be able to stay aboard the Hotel-Schiffe HAMBURG...
The photograph shows the MAKSIM GORKIY docking in Lisbon in 1990. More photos and informations in our new blog dedicated to the German Lady in waiting.
Texto e imagens /Text and images copyright L.M.Correia. For other posts and images, check our archive at the right column of the main page. Click on the photos to see them enlarged. Thanks for your visit and comments. Luís Miguel Correia
So let's all wish a positive ending to the efforts now underway in Germany, and in many other countries also, in order to give the German / Russian lady a much deserved reprieve. And I want to visit Hamburg again and be able to stay aboard the Hotel-Schiffe HAMBURG...
The photograph shows the MAKSIM GORKIY docking in Lisbon in 1990. More photos and informations in our new blog dedicated to the German Lady in waiting.
2 comments:
Que pais o nosso,que nem um barco de pesca sabemos preservar...
Temos dois navios preservados, o arrastão Santo André em Aveiro e o Gil Eannes em Viana do Castelo, quanto ao primeiro, há um grande esforço financeiro por parte da Camara Municipal de Ihavo em o manter nomeadamente em o levar à doca o que aconteceu à ano e meio e estamos a falar de um navio relativamente pequeno. Quanto ao Gil Eannes apresenta partes muito degradadas, resultado do navio ter estado imobilizado anos a fio, e vai custar um pipa de massa que não existe para recuperá-lo, vamos ver se conseguem.
Isto de manter um navio como museu é uma coisa muito séria, e falta sempre aonde buscar as massas. Não é como um avião ou um automóvel que se guarda num hangar ou garagem ou mesmo ao relento pois não afunda. Lembrem-se do Novos Mares, que preserva, não preserva, passava a vida a assentar no lodo de Aveiro até que foi demolido.
O cruzador francês Colbert que foi navio museu em Bordéus de 1993 a 2007, teve de ser enviado para um cemitério por falta de verbas para o manter. Nos estados Unidos têm muitos navios preservados, nomeadamente couraçados, mas de tempos a tempos vem a lume discussões sobre o futuro de alguns deles face à incapacidade de os manter.
Estava a esquecer-me da D. Fernando que está a custar uma fortuna à Marinha, e que vai entrar na doca do Parry & Son, para evitar o pior.
Ricardo Matias
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