Thursday, December 17, 2009

ORCADES in Sydney

ORCADES of 1948, the first of the Orient Line post-WW2 replacement new ships, leaving Sydney from Berth 13 Pyrmont in original Orient Line colours.
She used the same basic hull as P&O HIMALAYA, but had otherwise a very different profile with a single tripod mast and typical Orient funnel. She was followed by ORONSAY and ORSOVA, the first mastless passenger liner, and the ORIANA in 1960.
Texto e imagens /Text and images copyright L.M.Correia collection. For other posts and images, check our archive at the right column of the main page. Click on the photos to see them enlarged. Thanks for your visit and comments. Luís Miguel Correia

3 comments:

Pedro Baptista said...

... gostava de ver o novo navio da P&O a ostentar o nome de um velho veterano da companhia. VENTURA não me satisfaz nem AZURA. Não sei, talvez seja o meu feitio resmungão. O LMC partilha da minha opinião ou nem sequer meditou no assunto?

Abraço,
PB

LUÍS MIGUEL CORREIA said...

Concordo contigo. O novo ADONIA repete o nome para permitir a reutilização de materiais com o nome gravado do navio anterior, como loiças, por exemplo...

Pedro Baptista said...

Interessante esse facto. Confesso que nunca havia pensado nesse simples mas importante ($$$) pormenor.

Abraço e boas festas,
PB