The new cruise ferry NOVA STAR made a call in Lisbon on 7 and 8 April 2014 on her delivery voyage from Singapore to Yarmouth, Nova Scotia.
She is going to reopen a regular ferry service between Nova Scotia and Maine operated by Nova Star Cruises starting next May.
NOVA STAR was constructed in Singapore to the order of the French L D Lines as NORMAN LEADER and finished in 2011.
She was destined to operate on Dover channel but her acceptance was refused by L D Lines on the ground of safety issues, and remained in the shipyard for three years until her recent sale and renaming.
Texto e imagens /Text and images copyright L. M. Correia. Favor não piratear. Respeite o meu trabalho / No piracy, please. For other posts and images, check our archive at the right column of the main page. Click on the photos to see them enlarged. Thanks for your visit and comments. Luís Miguel Correia
4 comments:
Miguel, good to see that this ongoing saga is now over, she was advertised by LD LINES to start a new service between Portsmouth and Le Havre and I was really looking forward to sail on her never happened, it wasn't to be, she looks really nice and happy to see her where she belongs
Vitor
Partilhar um sonho neste blogue de referencia nacional e internacional... E se este fosse um país de gente séria (empresários e Estado), e este podia bem ser um ferry português que ligaria as ilhas ao continente. Na boa evolução da marinha mercante até aos anos sessenta... ficamos por aí... Apos 40 anos do 25 de Abril é bom também lembrar os insucessos do mar... Boas fotografias! Abraço do Luis Filipe
Partilhar um sonho neste blogue de referencia nacional e internacional... E se este fosse um país de gente séria (empresários e Estado), e este podia bem ser um ferry português que ligaria as ilhas ao continente. Na boa evolução da marinha mercante até aos anos sessenta... ficamos por aí... Apos 40 anos do 25 de Abril é bom também lembrar os insucessos do mar... Boas fotografias! Abraço do Luis Filipe
Partilhar um sonho neste blogue de referencia internacional. Se este fosse um país de gente séria e competente (Estado e Empresas) e teríamos um ferry deste tipo para ligar as ilhas da Madeira e Açores ao continente. Se a evolução da marinha mercante nacional tivesse continuado pós anos 70 com outras visões... Preferiram as caixinhas multicolores que deixaram muito dinheiro numa teia restrita de interesses em vez da aposta num serviço ferry, uma aposta mais amiga do ambiente e dos cidadãos... Parabéns pelas fotografias... E infelizmente, sobre ferries como este em Portugal, ficamos apenas a ver navios... Abraço do Luis Filipe
Post a Comment